Gluténmentes Császármorzsa

    Gluténmentes császármorzsa erdei gyümölcsös szósszal


Nem emlékszem, hogy valaha ettem volna császármorzsát, készíteni pedig pláne nem készítettem soha... nem is tudom miért...??!! Ez valahogy kimaradt az életemből..😁 Mivel fogalmam sem volt, hogy milyennek kell lennie, egy egyszerű búzalisztes receptet vettem alapul, amiből a végén egy tényleg nagyon jó gluténmentes verzió született. Az eredeti receptek mindenhol búzadarát írtak, amit a gluténmentesen étlezők a rizsdarával helyettesítenek általában. Na most nekem nem volt itthon rizsdarám, így gondoltam kipróbálom rizsliszttel, hátha... és igen! Nagyon jó lett vele! Egyáltalán nem száraz és még másnap reggel is ugyanolyan finom volt, mint este frissen készítve! (ami nagy szó egy gluténmentes ételnél 😉)
Elég nagy adag lesz belőle, kb. 4 főnek elégnek kell lennie.

A gyümölcsös szószt már előtte elkészítettem, hogy kihűljön.
Nagyon egyszerű és nagyon finom! Nem kell hozzá semmi más, csak 
- fagyasztott erdei gyümölcs keverék(kb. 2-3 maréknyi)
- cukor (ízlés szerint) és
- kevés víz (kb. 1 dl)
Egy lábasba tesszük őket és addig forraljuk, amíg számunkra megfelelő nem lesz az állaga. Sokmindenhez használom, mert nagyon szeretjük. Palacsinta, tejberizs, rizsfelfújt, gofri, piskótatekercs.. csak a képzelet szab határt 😉

Császármorzsa recept:

- 4 tojás
- 4 dl folyadék (én most 2 dl mandulatejet és 2 dl laktózmentes tejet használtam)
- 25 dkg rizsliszt (https://torokcsoki.hu/Rizsliszt )
- 1 csomag sütőpor
- 3-4 evőkanál cukor
- 1 csomag vaniliás cukor
- egy alma lereszelve
- pici fahéj

Elkészítés: 
1. A lisztet kimérjük, majd ráöntjük a folyadékot. Ezt hagytam állni kb 1 órán keresztül (szerintem ettől kevesebb idő is elég lenne- legközelebb így próbálom)

2. A tojások sárgáját kikevertem a cukor felével és hozzáadtam a lisztes keverékhez, majd mehetett bele a vaniliás cukor, a fahéj és a reszelt alma is.

3. A tojások fehérjét felvertem a cukor másik felével (nem keményre, csak nagyjából borotvahab állagúra😀)

4. A sütőport is beletettem a tejes-lisztes tálba, majd jól elkevertem, hogy ne legyen csomós és végül a felvert tojásfehérjét is fakanállal eldolgoztam benne.

5. Kevés olivaolajat öntöttem a serpenyőbe, majd amikor felmelegedett beletettem 2 -3 merőkanál masszát és vártam, amíg kicsit megsül az alja (1-2 perc kb.) , aztán elkezdtem a kemény munkát a fakanállal 😂 kevertem, kavartam, próbáltam szétszedni a nagyobb darabokat (bevallom, hogy az első néhány percben fogalmam sem volt, hogy hogyan lesz ebből bármi is, de néhány perc becsületes kevergetés után végre láttam azt a bizonyos fényt az alagút végén).

Ezt a műveletet még háromszor ismételtem meg, aztán végre elfogyott a massza 😁
Porcukorral megszórva, lekvárral vagy gyümölcsszósszal tálalhatjuk.
Próbáljátok ki, mert tényleg nagyon finom! Én biztos, hogy sűrűn fogok készíteni ezekután! 💗 Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések