Gluténmentes Hókocka, Kozák sapka, Hólabda

Nem a hagyományos recept szerint készült most ez a sütemény, hiszen kör helyett, kocka(nálunk ez vált be:) ), gluténmentes, laktózmentes és a krémje is pudingos... DE!! Véleményem szerint az egyik legfinomabb, amit valaha ettem!!
A piskóta nagyon puha, kakaós, a krém lágy, vaniliás, a csoki és a kókusz pedig megkoronázza ezt a szuper kombinációt.
Két külön piskótát sütöttem, mégpedig azért, mert valahogy a gluténmentes piskóták nekem mindig kissé laposabbak lesznek, és féltem, hogy nem lesz elég magas a sütemény, de azt hiszem, hogy így pont tökéletes lett!




Nézzük a receptet:

2 db 5 tojásos kakaós piskóta kell !!!
Egy tepsi piskóta hozzávalói:

5 tojás
5 evőkanál cukor
csipet só
4 evőkanál Schar Farina gluténmentes lisztkeverék
1 evőkanál holland kakaópor
1 csapott kiskanál sütőpor
2 evőkanál étolaj

Előmelegítjük a sütőt 170 fokra.
A tojások fehérjébe tesszük a sót, elkezdjük felverni, majd amikor már habosodik, hozzáadunk apránként  3 evőkanál cukrot. Amikor a hab kb. borotvahab állagú, áttérünk a tojás sárgájára.
Az 5 tojás sárgáját habosra keverjük 2 evőkanál cukorral és 2 evőkanál olajjal.
Fakanállal óvatosan összekeverjük, majd beleszitáljuk a liszt, sütőpor, kakaópor keveréket és addig kevergetjük nagyon lassan, amíg egynemű nem lesz a tészta. 
Sütőpapíros tepsibe tesszük és kb. 170 fokon 25-30 perc alatt megsütjük.
Ha kész, elkészítünk még egy piskótát ugyanígy.

Krém hozzávalói:

2 csomag vaniliás pudingpor (főzős)
7 evőkanál cukor
7 dl laktózmentes tej vagy 6 dl mandulatej
 (én most 3.5dl laktózmentes tejet és 3.5 dl mandulatejet használtam)
Sűrű pudingot főzünk belőle.

18 dkg margarint habosra keverünk és a !! kihűlt !! pudingot apránként hozzákeverjük.

Nagyon szép, sima állagú krémet kapunk így.

A 2 piskótalapot egymásra fektetjük és tetszés szerint kockákra vágjuk. (Így meg is van az alja és a teteje is a sütinknek)
Az egyik psikóta kockára kb. 1 púpozott kanál krémet teszünk, rányomjuk a tetejét, körbekenjük krémmel és beleforgatjuk a kókuszreszelékbe.
Ugyanígy járunk el a többi kis kockával is. 
Nekem pont tökéletesen elég lett így a krém (nem spóroltam vele, bőven tettem a süti közepébe)
Hűtőbe tettem, hogy kissé megdermedjen.

Csokitető:

Ezalatt vízgőz fölött felolvasztottam 15 dkg étcsokoládét, 1 evőkanál olajjal. 
Amikor már szépen egyneműsödött, kiskanállal a sütik tetejére csurgattam.

Nem a leggyorsabban összedobható sütemény, de a siker garantált!

Jó étvágyat hozzá!

Megjegyzések