Gluténmentes Pizza

Nagyon szeretek pizzát sütni (és enni is😅) , de mióta gluténmentesen készítettem, valahogy mindig elázott az alja, olyan "szalonnás lett. 

Mióta elősütöm a tésztát, azóta mindig tökéletes a végeredmény 😉



Hozzávalók (1db kb 30cm-es pizzához): 

250 g Schar mix b vagy bármilyen kenyérliszt
200 ml víz + csipet cukor
7 g friss élesztő
3 g só
10 g olívaolaj
+ Feltétek (nálam most csak paradicsomszósz, sonka,kukorica és sajt)

Összegyúrjuk a hozzávalókat. 
Egy kerek sütőformát kibélelünk sütőpapírral, és vékonyan lekenjük olajjal.
A tésztát olajos kézzel belenyomkodjuk, széleit felhajtjuk és nagyjából a duplájára kelesztjük. Én általában beteszem az 50 fokra előmelegített sütőbe, aztán miután betettem,lekapcsolom. Így kelesztem 40-50 percig.
250 fokra előmelegítjük a sütőt és 6 percig sütjük benne a tésztát feltét nélkül.
Kivesszük, rátesszük,amit szeretnénk és visszatesszük még 8-10 percre, amíg szép színt nem kap.
Ahogy minden gluténmentes kelt tészta ez is frissen az igazi,de többször előfordult már,hogy lefagyasztottam,ami nem fogyott el, aztán ,amikor enni akartunk,kivettem, sütőben kiolvasztottam és olyan lett mintha friss lenne. 


Megjegyzések