Kakaós csiga

 Nagy kedvencünk a kakaós csiga, különösen ha puha és mellé még jó kakaós is 😋



Hozzávalók: 
Tészta:
50 dkg It's Us Miklos Bread mix fehér kenyérliszt
150 g laktózmentes natúr joghurt
10 g utifűmaghéj
1 evőkanál burgonyapehely
70g cukor
7g száraz élesztő
250 ml laktózmentes tej
1 tojás
1 lapos kiskanál fahéj
70 g olvasztott Vénusz margarin

Kakaós töltelék:
45 g holland kakaó+ pici víz
6 evőkanál cukor
Pici fahéj

Egy tálba mértem a lisztet, közepére szórtam az élesztőt,majd a cukrot. A langyos tejet ráöntöttem és hagytam 2-3 percig állni.

Hozzáadtam a joghurtot, tojást, az utifűmaghéjat, a burgonyapelyhet és a fahéjat.

Nagyjából összedagasztottam,majd belekevertem az olvasztott margarint is. Jól elkevertem és hagytam nagyjából 1 órát kelni.

Olajozott szilikon lapra borítottam, kicsit ellapítottam olajos kézzel, aztán rátettem egy szilikonos sütőpapírt és igy kinyújtottam egy nagy téglalap alakúra.

Lehúztam a sütőpapírt. A töltelékhez a kakaóhoz adtam pár ml vizet. Nem mértem,mert tényleg nagyon óvatosan,apranként adagoltam( de nagyjából 40-50 ml lehetett),majd kevertem, aztán amikor már kenhető krémes állagú lett(kb. Nutella állagú), elkentem egyenletesen a tésztán. Rászórtam a cukrot és meghintettem fahéjjal. Feltekertem a szilkonlap segítségével, majd cérnával ujjnyi vastagra szeleteltem. Sütöpapíros tepsibe tettem és nagyjából 1 órat hagytam kelni. 

180 fokon 25 perc alatt megsütöttem. 

Amikor kivettem mindegyik csigát meglocsoltam laktózmentes tejjel.

Szuper puha, jó ízű csigák lettek!! 🤩



Megjegyzések