Sajtos pufi gluténmentesen

Aki nem szereti a pogácsa készítéssel járó macerát, az bátran készítse el ezt a sajtos süteményt. Nagyon egyszerű és gyorsan megvan, mindössze néhány apróságra kell odafigyelni. 
A receptet egy régi ismerősünktől kaptam, még "búzás koromban" 😅😁 kipróbáltam rizsliszttel és egy az egyben működik vele is szuperül! 


Hozzávalók: 
- 250 ml laktózmentes tej
- 110g margarin
- 1 kiskanál só

A tejet a margarinnal és a sóval feltesszük forrni. Ha felforrt, beleteszünk 

- 160 g rizslisztet vagy gluténmentes kenyérlisztet( https://torokcsoki.hu/Rizsliszt)

és addig keverjük, amig el nem válik az edény falától a tészta. Kb. 1 percig pihentetjük és hozzákeverünk 

- 4 db tojást egyenként!

Belekeverünk még 

- 120 g laktózmentes sajtot is.

✅ Tehetünk még hozzá apróra vágott bacont vagy sonkát is,mert ad egy kis pluszt hozzá 😉

A tészta készen is van. Vizes kézzel- vagy kiskanállal (mert nagyon ragad a tészta!!) diónyi gombócokat csinálunk és sütőpapíros tepsibe tesszük.
Megkenhetjük tojással és megszórhatjuk,amivel szeretnénk ,de nem muszáj,mert anélkül is nagyon finom. Nekem nem hiányzik róla, így én most nem tettem semmit rá.

180 fokon kb. 25 perc alatt( sütőfüggő) barnára sütjük.
Előfordulhat hogy sütés után kissé laposabbak lesznek,de szerintem ez nem von le az értékéből 😁



Megjegyzések