Müzliszelet

 Házi müzliszelet tele minden finomsággal, amit csak szerettek 😋 és mindez adalékanyagoktól mentesen❗

Tehettek bele amit csak szerettek vagy amit az édesszájú gyerkőceitek szeretnek 😍

✅ Gluténmentes ✅Tejmentes ✅ Tojásmentes






Pontos receptet nem tudok írni,mert egyenlőre csak próbálkoztam, de nagyjából azért leírom nektek.

Ami lényeges, hogy ha magvakat is szeretnénk beletenni,akkor azokat előtte pirítsuk meg kissé illetve a zabpelyhet is.

Hozzávalók: 

- kb. 15 dkg szárazanyag, ami nálam 8 dkg zabpehely volt, 3 dkg Corn Flakes, 4-5 dkg kakaós rizspehely.

https://torokcsoki.hu/Cerbona-Zabpehely

De akár komplett müzlit is tehettek hozzá:

https://torokcsoki.hu/Muzli-magvas-gyumolcsos

- egy nagy marék mag ( én diót és mandulát daraboltam össze, pirítottam meg )

- pici fahéj

- 15 dkg méz

+ Ha szeretnétek mehet be aszalt gyümölcs kicsire összevágva.

A mézet melegítsük fel lehetőleg egy teflonos edényben, hogy kissé folyósabb legyen és tegyük bele a többi hozzávalót is, majd  keverjük jól össze,hogy mindenhol átjárja a méz. 1-2 percig melegítsük nagyon kis lángon és kevergessük,hogy a zabpehely kicsit puhuljon.

Én egy kenyérsütő formát béleltem ki sütöpapírral, beleterítettem a masszát, lenyomkodtam kanállal,amennyire tudtam, a tetejére én alufóliát tettem, de ti inkább sütôpapírt tegyetek , mert nekem kissé ráragadt a fólia 🤷😅

Tegyünk rá nehezéket (én egy doboz tartós tejet tettem rá 😀) és legalább egy napig pihentessük a hűtőben. Utána kivéve a formából egy éles késsel daraboljátok fel kedvetek szerint 😉

Az alját akár olvasztott csokiba is belemárthatjátok, de nálam ez most csoki hiányában elmaradt 🙂

Hűvös helyen vagy hűtőben tároljátok, mert a melegben azért ragacsos lesz kissé 😀


Megjegyzések