Palacsinta (tejmentes, gluténmentes)


 PALACSINTA, PALACSINTA, PALACSINTA..... csupa naaagy betűvel 💜😁



"Gluténmentes életem" kezdeti szakaszában (amikor semmi nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna).. kulcsfontosságúnak éreztem, hogy legalább a palacsintát sikerüljön úgy elkészítenem, hogy az tényleg nagyon finom legyen és kielégítse az édesség utáni vágyunkat 😁
Jó néhány csalódással teli próbálkozás után (tapadt, ragadt, repedt, kemény és megfordíthatatlan volt) rátaláltam a Shaer Mix it lisztre, amit azóta is előszeretettel használok.. igazából palacsintához csak és kizárólag ezt! Biztosan lehet mással is jót készíteni, de nekem nagyon bevált, így ennél maradok.

Alapból laktózmentes tejjel készítem, de amikor épp nincs itthon, akkor mandulatejet teszek a tésztába és így is szuper! 

Puha, tekerhető, nem reped, nem törik, nem száraz! 

Tehát a recept:

- 20 dkg Schar Mix it ! gluténmentes liszt (ha épp nincs, bármelyik gluténmentes süteményliszttel kipróbálható) (https://torokcsoki.hu/Schar-MIX-IT-glutenmentes-lisztkeverek)

- 3 tojás

- 5 dl mandulatej

- 1 dl víz

- csipet sütőpor

- csipet só

- 40 ml olaj (én olivaolajat használok, de aki bírja a napraforgó olajat, az nyugodtan használjon azt)

Kissé felverjük a tojásokat, majd a többi hozzávalóval együtt sima tésztává keverjük ki. 

A tésztának elvileg így kellene kinézni bekeverés után: 


Csináljunk egy próba sütést olajozott serpenyőben (nekem az első általában kuka, de a második már mindig jó ) 😀😂

Ha  a második sem akar szépen átfordítható lenni, esetleg leragad, akkor tegyetek bele még egy kis olajat!

A gluténmentes palacsintákat nehezebb megfordítani, mint a sima búzalisztes változatot, de legyetek türelmesek és csak akkor essetek neki a fordításnak, ha már szépen megsült az első oldala, különben szakadni fog!

Ha abszolút nem sikerül fordítani, akkor lehet, hogy túl híg a tészta. Orvosolhatjátok a problémát, ha tesztek még bele egy kis lisztet.

Remélem meghoztam a kedveteket hozzá 😄

//Tudom nem tejmentes, de nálunk nagy kedvenc a

 túrós- eperlekváros verzió👇👇👇//

Jó étvágyat hozzá! 😊





Megjegyzések